Her er flere fly og helikoptere som jeg har stående i hangaren.
Her er de helikoptere jeg har fløjet med de seneste år inden jeg rigtigt gik over til multicoptere.
Den største var den første (den er ca 10 år gammel) og så kom de andre de følgende år. Den nyeste (3 år gammel) er den lille Blade som er fin at flyve med og nok er den første med ordentlig gyroteknik som virkeligt er stabilt.
De ældre er noget sværere at flyve med. Det er træning, træning, træning og pludseligt kommer det.
Her er en fin 4 motors Cargo Lifter. Den har ikke fløjet endnu, men er klar til det - det har den været lang tid, men den fylder ret meget, så jeg har ikke lige fundet det rette øjeblik at få den med på flydetogter.
Der er oven i købet en faldlem med servostyring, så man kan smide ting ud. Jeg har tænkt mig at montere et kamera og lave en mekanisme som kan sænke kameraet ned og lidt ud af maskinen for derefter at hæve det op og lukke igen når optagelsen er slut. Det kunne være lidt morsomt.
Jeg opdaterer når den har været i luften.
Det er lang tid siden denne har været ude at flyve. Men det er en af dem der starter fra jorden og det sætter lidt kulør på start og landing. Det kan se meget realistisk ud og det er sjovt at lande præcist på en lille sti eller en green.
Der er ikke så meget at sige om den andet end lidt mere motorkraft havde været godt, men den er fin at flyve med.
JEg kan ikke huske hvad denne model hedder - noget med z - jeg finder manualen frem. Den er købt brugt for lige at se om en v-hale er god. Det er den og den svæver fantastisk. Spændevidden er 2,5 meter og jeg starter den ved højstart med ca. 100m line og 20m elastik. Det er den rigtige måde at få et fly op. Det er altid spændende at få den i luften.
Her er der så en af de hurtigere sager. Den er sjov og der er fart over feltet. JEg laver snart en film med den.
Det her er jo bare noget af det sjoveste at flyve, når man er ved at par bakker der giver opdrift. Der er fuld knald over feltet og den svæver også godt. Indvendige og udvendige loops og ruller er en drøm og man kan kaste den rundt på ingen plads.
Jeg kan ikke helt huske hvilket fabrikat det er - det er jo egentlig også bare noget flamingo med tape på.
En flyvende vinge i hangaren kan varmt anbefales.
Denne flyver er også ved at være nok 12 år gammel. Den er fin at flyve med og der er fart over feltet og gav lidt udfordring til at starte med hvor jeg kun havde fløjet svævefly, men med MANGE timers flyvning så kan den jo efterhånden flyves med en hånd på ryggen. Loops, ruller o.s.v. er ikke noget problem med den og den er super holdbar. Det er kun lykkedes mig at dele den i to ved et direkte lodret hug i jorden. Ellers er det de to halefinner der får lidt skader af propellerne, men det er nemt at reparere.
Det her er den svæveflyer som fik mig i gang igen for ca 15 år tilbage (jeg fløj også for 30 år siden), og siden er det blevet til at par modeller. Den har efterhånden haft mange småkameraer oppe - ja, kameraflyvning kunne også lade sig gøre for 15 år siden. Man kan se de forskellige rester af monteringssteder. Den har også været i jorden et par gange, men har indtil nu overlevet. Den er ALTID fin at flyve med og kan klare skrænter og hårdt blæsevejr. Rigtig god underholdning.